Alla inlägg den 29 augusti 2009

Av Guie Roswall - 29 augusti 2009 10:49


Vår vackraste sång 

Vi reste till Paris,

en gång!

Det blev vår vackraste sång...

Vi träffades på våren,

vid den tiden,

då allt spricker ut... 


Allting var romantik och spänning,

i skimrande grönt.

Vår längtan efter äventyr

tillsammans...

Blev fullbordat

genom resan till Paris!

Städernas stad...Huvudstad bland

alla städer. 


Vi vandrade i gränder

och prång.

Tog en båttur på Seine.

Utsikten från Montmartre

var bedårande...

Och sparven, Piaf

var idolen.

Och vi nynnade Piafs melodier

Vi växlade ringar på en liten restaurang.

Vi vandrade genom Pigalle...


Allt var en sång, och längtan

som skulle få stanna kvar

genom åren...

Det var den

Våren!

Då den föddes...

Vår vackraste sång.



Guie Roswall

Av Guie Roswall - 29 augusti 2009 10:41


Universumträdet 

Jag älskar ett träd, i en park. 


Alltid lika fascinerad,

gripen av känslan under trädet. 


Som äger hela Universum med

dess hemligheter i sin rymd. 


Med ett grenverk som ständigt

växlar från höst till vår. 


Känner vibrationer under trädet!

Är jag bara en länk?

En pusselbit, i ett kosmiskt system!



Guie Roswall

 

Av Guie Roswall - 29 augusti 2009 10:32


Hej igen! 

Jag tänkte lägga in några dikter även idag. Dikter som jag har samlat i mina gömmor sedan länge tillbaka. Idag är det lite lugnare, det är ju lördag idag. Ingen arbetsförmedling som stressar mig och inget annat heller. Det är fint väder idag med sol och värme, och allt känns bra.

Men nu till mina dikter! Har det bra! 


Guie.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Guie


Ovido - Quiz & Flashcards