Direktlänk till inlägg 2 oktober 2009

Septemberglöd

Av Guie Roswall - 2 oktober 2009 16:31

Septemberglöd


Septemberglöd...

Himlen är lilaröd!

I väster...

Solen är på nedan.

Men en oändlig längtan...

Finns kvar!


Vill sväva bort...

Från vardagen.

Gärna långt bort...

Känna äventyret!

Hösten är betagande.

Fastän fåglarna...

Nästan tystnat.

Det dova suset...

Kvällens kyliga bris.

Jag ville gripa...

Denna stunden i solnedgången!

Hålla sommaren kvar.

Lite till...

Innan mörkret.


© Guie Roswall

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Guie Roswall - 26 januari 2010 18:05

HEJ!   Ja, det var länge sedan jag sist skrev nu. Men jag vill idag skriva om en förfärlig händelse för exakt 6 år sedan. Då brann hela mitt hem ner till grunden i Fröseke som är en förort till Nybro där jag bodde på den tiden.   Detta kommer...

Av Guie Roswall - 2 oktober 2009 16:39

Ett löfte i vinden   Solen sänker sig. Hösten är på gång! Men innan mörkret sänker sig, skall vi få njuta en stund av Brittsommarens färgstarka kaskad.   Denna korta tid när träden flammar som facklor! Och de sköna minnena… ...

Av Guie Roswall - 2 oktober 2009 16:35

Magisk solnedgång   Solnedgång i oktober. Indiansommarkväll. En färgkaskad utan dess like på himlen man ser. Himlen är violett, djuplila. Solen är glödhet. Energigivaren, Livsbejakaren... En känsla att vara... I orienten, infi...

Av Guie Roswall - 2 oktober 2009 16:28

Brittsommarbarn För alltid saknad… Är du… Som aldrig kom hem igen… Ett löftets vind hade smekt din kind…   Hoppet spirade och våren var i antågande. Att ha känt någon i så många år… Är glädje och t...

Av Guie Roswall - 2 oktober 2009 16:25

  Tänker på dej…   Tänker på Dej… Varje Dag! Har inte glömt… Det som var!   Fastän tiden… Drar iväg… Är du närvarande… Varje stund!   När jag skall till arbetet… När fredags...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Guie


Ovido - Quiz & Flashcards