Alla inlägg under september 2009

Av Guie Roswall - 1 september 2009 18:23



Till Primitiva Toner 

Till tonerna…

Av de primitiva folken…

Kommer Livsglädjen…

En känsla av att kämpa…

Vidare i tiden!

 

Lust och Energi!

Skall blandas med leda…

Att leva och kämpa vidare…

I Tiden!

 

Genom mitt skrivarblod…

Och människors tankar…

Och röster!

 

Genom musiken…

Till de primitivas toner…


Av: Guie Roswall

Av Guie Roswall - 1 september 2009 18:21



Man träffar människor! 

Man träffar människor…

i olika skeden…

av livet!

 

Så fantastiskt…

Så spännande…

 

Och man undrar ibland!

Varför, korsar man vissa stigar?

Och varför möter man…

människor som är oumbärliga?

 

Så underbart!

Så Skönt…

 

Vilken tur!

Eller har ödet…

bestämt denna väg?



Av Guie Roswall

Av Guie Roswall - 1 september 2009 18:18



Fredagseftermiddag 


Fredag Eftermiddag…

Bussar och tåg…

kommer och går!

Och jag skall aldrig

möta dig mer!

 

Så många minnen

flyktar förbi…

I sorlet bland förhoppningsfulla,

människor!

I fredagseftermiddagens sol.

 

Jag mötte Dej…

Vid bussen, vid tåget!

Så många gånger.

Du skall aldrig komma Mer.

 

Ljudet av en buss eller tåg…

Får mej att stanna upp en stund…

Jag vill låta den fina känslan

stanna kvar.

 

Känslan och förväntningen

i fredags eftermiddagens

rusningstimmar.

 

Nu går jag rastlös…

Hem till ensamheten!

Försöker trösta mej en stund!

 

Jag tar ett glas vin,

lyssnar på en melodi…

Jag minns då en tid av glädje

och harmoni…

Jag fick känna en gång…



Av: Guie Roswall

Av Guie Roswall - 1 september 2009 18:05


HEJ! 


Det känns väldigt ovant att skriva månad 09 denna första dag i månaden. Tiden har gått jättefort tills nu tycker jag. Man undrar vad sommaren har tagit vägen. Den har bara svischat förbi känns det som.  


Jag har börjat jobba på kupan i Nybro nu för en tid framåt. Det känns jättebra att ha något att jobba med om dagarna igen. Tiden går så långsamt annars.


Det är svårt att få tag på jobb i dessa tider och ekonomisk kris över hela landet. Men man får ta en dag i sänder. Det är inte annat att göra. Men jag tänkte lägga in några dikter även denna gång. Så har det bra alla läsare, så skriver jag snart igen.


Guie Roswall

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Guie


Ovido - Quiz & Flashcards